Verbouwing Bibliotheek Velserbroek

Sluiting wegens verbouwing

Vanaf augustus gaat de Bibliotheek Velserbroek verbouwd worden. Na de verbouwing is de Bibliotheek omgetoverd tot een prachtige multifunctionele locatie waar naast boeken lezen, lezen, leren en ontmoeten ook ruimte is voor activiteiten van Stichting Welzijn en een café zal worden bemenst door Buitengewoon. Tegelijkertijd zal het pand ook verduurzaamd worden. De verbouwing zal ongeveer een halfjaar in beslag nemen.

Tijdelijke huisvesting van de Bibliotheek is gevonden op 300 meter afstand in basisschool de Beekvliet aan de Aletta Jacobsstraat. Een flink deel van de collectie, zowel voor kinderen als volwassenen, zal beschikbaar blijven voor leden. Daarnaast zal de Bibliotheek zorgen voor gratis reserveren van boeken die in IJmuiden staan.
Een groot deel van de jeugdactiviteiten kan ook doorgang houden. Kortom, de dienstverlening zal zo compleet mogelijk blijven.

Openings- en sluitings-tijden Bibliotheek Velserbroek

Om de huidige Bibliotheek op te ruimen, in te pakken en te verhuizen zal de Bibliotheek van maandag 7 augustus tot en met zaterdag 2 september gesloten zijn. Leden mogen in de zomervakantie meer materialen lenen en ook langer lenen. De boekenbrievenbus blijft in deze vier weken gewoon open.
Op maandag 4 september, de eerste schooldag, opent de Bibliotheek in de tijdelijke locatie.

De openingstijden op de tijdelijke locatie worden:
Maandag, dinsdag, donderdag en vrijdag: Van 10:00 tot 16:00 uur
Woensdag: Van 13:00 tot 16:00 uur

Zaterdag: Gesloten

Blijf op de hoogte van de ontwikkelingen rond de MFA

Deze zomer zal de gemeente meer informatie bekendmaking over de start van de verbouwing en de gevolgen voor de Bibliotheek, BuitenGewoon en Welzijn Velsen. Volg de infomatie op de webpagina van de gemeente of kijk regelmatig op deze pagina voor de laatste ontwikkelingen.

Op de hoogte blijven van nieuws over de Bibliotheek Velsen ?

De bibliotheek geeft regelmatig een digitale nieuwsbrief uit.
De laatste nieuwsbrief vind u hier.
Wilt u de nieuwsbrief ontvangen ? Meld u dan hier aan.