Dagtocht Beekse Bergen woensdag 10 april

Met deze reis gaan we op zoek naar het grote wild van de Beekse Bergen in het Brabantse Hilvarenbeek. Tijdens een safari met de touringcar door dit unieke natuurpark maken we een adembenemende wereldreis door de vijf continenten. Het is alsof u door de uitgestrekte natuurgebieden van Afrika, Azië, Australië, Europa of Noord- en Zuid Amerika rijdt. Oog in oog zult u staan met leeuwen, neushoorns, jachtluipaarden, olifanten, Maleise beren, kamelen, prewalski paarden, sierlijke springbokken en nog veel meer exotische diersoorten.
Middenin het Safaripark is een oase van rust, waar u desgewenst een stukje kunt wandelen, uitrusten, of een drankje kunt gebruiken. Prachtige water- en rotspartijen worden hier bevolkt door tal van zeldzame dier- en vogelsoorten. Tevens wordt hier een spectaculaire roofvogelshow gegeven waarbij o.a. de buizerd laat zien hoe een prooi wordt gevangen. Elke dag is anders, ga mee op zoek naar de big five.

Programma:

Rond 10:15 uur komen we aan in Lexmond.
Zoals u van ons gewend bent stoppen we op de heenweg altijd voor koffie met gebak en deze gebruiken we bij Huis Het Bosch in Lexmond.

Rond 12:15 komen we aan bij Restaurant De Hooikar in GILZE.
Café “De Hooikar” aan de Alphenseweg heeft een geschiedenis die ruim twee eeuwen terug in de tijd gaat. Het café was vroeger in de wijk Weilenseind gevestigd. Dit was vroeger een pleisterplaats voor boeren uit de Belgische Kempen, die in de Biesbosch gras en hooi haalden voor het vee.
Hier kunnen we genieten van een koffietafel met kroket.

Bij beide stops stoppen we voor de deur zodat de meeste rollaters in de bus kunnen blijven.

Rond 13:15 vertrekken we dan naar ons hoofddoel de Beekse Bergen.

Deze dagtocht is inclusief:

• Koffie met gebak
  • Koffietafel in Gilze
  • Bezoek Safaripark Beekse Bergen

We kunnen deze tocht aanbieden voor:

• Leden van SVV:    € 65,00
  • Niet-leden:          € 70,00

08:30 uur De Moerberg, Zuiderkruisstraat 74, 1973 XM IJmuiden
08:45 uur plantsoen Naaldkerk, Frans Netscherlaan Santpoort-Noord
09:00 uur Wijkcentrum De Hofstede, Aletta Jacobsstraat, Velserbroek
We zijn omstreeks 18:00 uur weer terug in Velsen.

U kan zich hier Aanmelden