Mei Meet Maand Hartstichting

Tijdens de Mei Meet Maand van de Hartstichting kunnen mensen op vrijdag van 11.00 uur tot 17.00 uur en zaterdag van 11.00 uur tot 14.00 uur, onder begeleiding van een medewerker van de Hartstichting zelf hun bloeddruk komen meten bij de Bibliotheek.

Veel Nederlanders weten niet dat ze een hoge bloeddruk, en daarmee een verhoogde kans op hart- en vaatziekten, hebben. Uit onderzoek van de Hartstichting blijkt dat 1 op de 3 Nederlanders van 30 tot 70 jaar met een hoge bloeddruk rondloopt. Van hen weet 40% niet dat zij een verhoogde bloeddruk hebben. Dit zijn zo’n 1,2 miljoen Nederlanders. Meten is daarom belangrijk. Om het meten van de bloeddruk voor iedereen toegankelijk te maken, richt de Hartstichting in de maand mei openbare meetpunten in door het hele land. Dus kom langs in de Bibliotheek voor deze belangrijke meting.

Van 6 tot en met 28 mei kunnen mensen op vrijdag van 11.00 uur tot 17.00 uur en op zaterdag van 10.00 uur tot 14.00 uur hun bloeddruk meten. De gemeten bloeddruk is persoonlijk en wordt met niemand gedeeld. Mensen krijgen ook concrete tips en adviezen over wat zij zelf kunnen doen om de bloeddruk op een gezond niveau te brengen of te houden. Wilt u meer lezen, kijk dan op www.hartstichting.nl.