Spaanse gipsy flamenco: Mónica Coronado & Manito

Mónica Coronado & Manito

Zangeres Mónica Coronado heeft samen met gipsy flamencogitarist Manito een concertprogramma genaamd ”Melodías del Corazón “. Met deze warmbloedige voorstelling wordt de luisteraar meegenomen naar een wereld vol passie, weemoed en hartstocht. Op het repertoire staat zowel bestaande als zelfgeschreven Spaanstalige nummers.

Bij de concerten krijgt Monica de mensen snel op het puntje van de stoel. Zij weet haar publiek te betoveren met haar charisma. Manito weet altijd met zijn virtuoze spel haar te stimuleren het onderste uit de kan te halen. Dit optreden belooft één en al vuur!

Monica Coronado is geboren en opgegroeid in Barcelona. Haar ouders komen van origine uit Castilla de la Mancha. Toen ze 25 jaar was, is ze met haar gitaar op muzikale wereldreis gegaan. In deze periode heeft zij van verschillende muziekstijlen geproefd. Via Cuba, Amerika en India is ze uiteindelijk in Nederland beland. In Arnhem heeft zij lichte muziek gestudeerd.

Manito’s spel is intuïtief en rijk aan diverse stijlen en invloeden. Hij speelt naar eigen zeggen ‘hoe de sterren staan en de wind waait’. Zijn naam is een directe verwijzing naar de Franse gitaarlegende ‘Manitas de Plata’

Wanneer: 21 november om 15:00 tot 17:00
Waar: Engelmunduskerk Oud-Velsen