Dagtocht Texel 31-5-2023

Onze dagtochten worden steeds populairder! De laatste 2 tochten zaten in een mum van tijd vol.We hebben een flink aantal mensen moeten teleurstellen omdat we al vol zaten toen ze zich aanmelden. Het bestuur en de organisatie van de dagtochten heeft dan ook besloten om Texel  nog een keer als proef op de agenda te zetten en hopen dat er nog voldoende animo is voor deze extra reis naar Texel.

Dagje Texel met rondrit over het eiland

Als u met ons dit dagje naar de Wadden en in het bijzonder naar het bekendste Waddeneiland Texel meemaakt, belandt u op een eiland met een geheel eigen sfeer. Typisch voor het landschap zijn de tuinwallen, de karakteristieke stolpboerderijen, de schapen en de vele vogels. Een uitgebreide rondtoer over het eiland voert u langs alle bekende plaatsen, zoals Oudeschild (havenplaats), De Koog (badplaats) en Den Burg.

Op deze rondtoer worden we vergezeld door een bewoner van het eiland. Over het eiland is heel wat te verhalen en deze wetenswaardigheden zal hij of zij u zeker niet onthouden. Vanzelfsprekend zal tijdens de rondrit een aantal stops worden gemaakt, zodat u diverse bezienswaardigheden van dichtbij kunt bekijken.
Ook de oversteek naar Texel is vermeldenswaard. Als u aan boord even de benen strekt, waant u zich op een zeereus die het wijde sop kiest.
Deze dagtocht verschilt dus duidelijk van degene van 12 april j.l.
Dit keer weer gewoon met Eemhof. Voor de boot een koffiestop met gebak. Geen juttersmuseum maar een rondrit met gids op het eiland onderbroken door een lunch in buffetvorm.

Deze dagtocht is inclusief:

• 9:45 Koffie met gebak bij rest. Stam in Wognum
  • 11:30 Oversteek per TESO veerboot naar Texel
  • 12:00 Start rondrit Texel met gids in Den Burg
  • 12:30 Koffietafel met kroket in buffetvorm
  •  Na de lunch vervolg rondrit met gids
  • Om streeks 18:00 zijn we weer terug in Velsen.

We kunnen deze tocht aanbieden voor:
Leden van SVV/KBO:   € 52,50
 Niet leden: € 57,50

Opstapschema:

08.15 uur IJmuiden, Planetenweg, De Dwarsligger

08.30 uur Santpoort-Noord, plantsoen Naaldkerk, Frans Netscherlaan

08.45 uur Velserbroek, De Hofstede, Aletta Jacobsstraat.
Rond 18:00 uur zijn we weer terug

Aanmelden kan nu ook online via de smartphone.
Scan met de camera van uw telefoon de QR-code >>>>>
Of gebruik deze onderstaande link voor op de computer:
Aanmelden dagtocht

Aanmelden via mail mag ook nog : dagtochten@svvelsen.nl
Bent u eerder mee geweest met een Dagtocht van SVV en zijn uw gegevens niet gewijzgd dan hoeft u deze niet opnieuw te vermelden.

Nieuwe deelnemers vragen wij wel om, of een formulier in te vullen, of alle gegevens via email naar ons te sturen.
De nieuwe deelnemers moeten in de mail vermelden:
• Naam, Voorletters, Roepnaam
• Volledig adres
• Email adres
• Telefoon, indien aanwezig zowel vast als mobiel
• Of u lid bent van SVV, KBO of geen lid
• Opstapplaats

Bent u niet digitaal vaardig genoeg en heeft u niemand in uw buurt om u hier mee te helpen dan kunt u contact opnemen met Margret telefoonnummer 06-55847976.

U ontvangt na aanmelding een bevestiging of u mee kan en indien u niet zelf betaald heeft met een betaalverzoek. Na betaling is uw reservering definitief.
Kosteloos annuleren kan tot 23 mei. Na 23 mei is restitutie van de reissom niet meer mogelijk tenzij wij een vervanger voor u kunnen vinden.