Dagtocht IJssculpturen Zwolle woensdag 14 februari

Programma:

De eerste stop is dit keer bij de Wormshoef  in Lunteren. (+/- 10:30)
De Wormshoef is gevestigd in een monumentaal pand in het gezellige dorp Lunteren, aan de rand van de Veluwe en te midden van bos, heide en zandverstuivingen. Het Eethuys heeft een mooie plaats verworven op de culinaire kaart van Lunteren en omgeving.
Hier drinken we koffie (met gebak).

Na de koffie rijden we via een mooie route naar Terwolde.

Rond 12:15 staan bij Brasserie Kriebelz de Dekselse Pannetjes op het menu. Een heerlijk proeverijtje geserveerd in authentieke pannetjes met wel liefst 6 verschillende bijgerechtjes. Het restaurant is in 2022 uitgeroepen als restaurant van het jaar in Gelderland.
Vanwege de vele positieve reacties bij een eerder bezoek hebben we dit restaurant opnieuw in de dagtocht opgenomen.
Na deze weldadige lunch vertrekken we naar het
IJssculpturen Festival in Zwolle.

De beste ijskunstenaars ter wereld komen naar Zwolle! In een grote vrieshal gaan ze aan de slag met 275.000 kilo ijs en 275.000 kilo sneeuw, daarmee bouwen zij een magische wereld van sneeuw- en ijssculpturen tot wel 6 meter hoog, waarbij het thema van dit jaar “Mythen en Legenden centraal staan.

De vrieshal heeft een continue temperatuur tussen de -8 tot -10 graden. Dus zorg ervoor dat u er warmpjes bij loopt. De rondwandeling langs de ijsbeelden duurt ongeveer een half uur. Je eindigt in een restaurant waar je jezelf kan opwarmen. Eventueel als er genoeg tijd over is kunt u voor een 2e keer hetzelfde rondje lopen langs de ijsbeelden.
Voor de hobbyfotografen onder ons een tip: knip het topje van de duim en wijsvinger van een paar oude handschoenen af. Dan kunt u te allen tijde uw smartphone bedienen.

Deze dagtocht is inclusief:

• Koffie met gebak
  • Diner bij Brasserie Kriebelz
  • Bezoek IJssculpturen Zwolle

We kunnen deze tocht aanbieden voor:

• Leden van SVV:    € 60,00
  • Niet-leden:          € 65,00

08:45 uur De Moerberg, Zuiderkruisstraat 74, 1973 XM IJmuiden
09:00 uur plantsoen Naaldkerk, Frans Netscherlaan Santpoort-Noord
09:15 uur Wijkcentrum De Hofstede, Aletta Jacobsstraat, Velserbroek
We zijn omstreeks 18:30 uur weer terug in Velsen.

U kan zich hier Aanmelden