Varen rond Urk woensdag 8 mei

Voor de aanleg van de Afsluitdijk was Urk een eiland in de Zuiderzee. Na de inpoldering is het eiland een deel geworden van het vaste land. De bewoners zijn echter nog altijd een zeer hechte gemeenschap met een apart dialect en bijzondere tradities.

Urk heeft nog steeds de grootste vissersvloot en visverwerkende industrie van ons land.

Tijdens lunchtijd gooien we de trossen los in Urk en maakt u fijne boottocht langs de kust van Urk en langs het grootste windmolenpark van het IJsselmeer. Aan boord is het smikkelen geblazen met frites en verse vis. Urk is bekend om haar klederdracht. Het wordt daarom extra leuk en gezellig omdat er een bewoner of bewoonster op de boot aanwezig is in klederdracht, die u alles zal vertellen over deze oude traditie.

Dagprogramma:

10:15 uur bij Harteluk restaurant Natuurpark in LELYSTAD

Hier houden we de koffiestop en uiteraard met gesorteerd gebak.
Restaurant Harteluk Natuurpark is gelegen in het hart van Natuurpark Lelystad. Een veelzijdige locatie voor een kop koffie met gebak, een lekkere, gezonde lunch, maar ook voor feesten, partijen en jubilea. Kom compleet tot rust op het terras aan het water en geniet van het spectaculaire uitzicht op de omliggende natuur en de dieren.

12:30 uur bij Rederij Zuiderzee in URK

Deze dagtocht is inclusief:

• Koffie met gesorteerd gebak
  • Vaartocht van 2 uur
  • Lunch met frites en verse vis aan boord

We kunnen deze tocht aanbieden voor:

• Leden van SVV:    € 60,00
  • Niet-leden:          € 65,00

08:30 uur De Moerberg, Zuiderkruisstraat 74, 1973 XM IJmuiden
08:45 uur plantsoen Naaldkerk, Frans Netscherlaan Santpoort-Noord
09:00 uur Wijkcentrum De Hofstede, Aletta Jacobsstraat, Velserbroek
We zijn omstreeks 18:00 uur weer terug in Velsen.

Aanmelden

We gaan weer eens varen. Helaas was het niet mogelijk om 2x achter elkaar dezelfde dagtocht te boeken. We gaan dus voor 2 verschillende dagtochten waarvan u er in principe 1 mee mag.
Mocht er ruimte zijn dan mag u op beide inschrijven. Als u op beide tochten in wil schrijven moet u een 1e en 2e keus aangeven. Dit doen we om zoveel mogelijk deelnemers de kans te geven om met 1 van de 2 tochten mee te gaan.
De eerste dagtocht is op woensdag 8 mei naar Urk en de 2e op woensdag 12 juni naar Sneek.
(Beide tochten zullen in de toekomst weer in de agenda komen)

1. Deelnemers die al eens mee geweest zijn:

Indien er geen wijziging in uw gegevens zijn is het voldoende om via de QR-code of via dit emailadres u aan te melden.
Scan de QR-code  met je telefoon of tablet voor aanmelding >>>>>
U kunt de camera van de telefoon of tablet gebruiken.
Zit u achter de computer dan kunt u ook op de QR-code klikken.

2. Nieuwe deelnemers:

Nieuwe deelnemers vragen wij wel om of een formulier in te vullen of om alle gegevens via dit emailadres naar ons te sturen.
De nieuwe deelnemers moeten in de mail vermelden:

• Welke dagtocht
  • Naam, Voorletters, Roepnaam
  • Volledig adres
  • Email adres
  • Telefoon, indien aanwezig zowel vast als mobiel
  • Of u lid bent van SVV of Geen lid
  • Opstapplaats

Na aanmelding (per mail of via de website) ontvangt binnen 3 werkdagen per mail een bevestiging dat uw aanmelding is ontvangen en of u mee kunt.
Verzoek is om de betaling pas te doen als uw deze bevestiging heeft gehad of na een betaalverzoek van SVV.
Bent u niet digitaal vaardig genoeg en heeft u niemand in uw kennissenkring om u hier mee te helpen dan kunt u contact opnemen met Margret telefoonnummer 06-55847976.
U bent verzekerd van een plaats nadat u een bevestiging heeft ontvangen en wij de betaling hebben ontvangen.
Belangrijke gegevens:
Email adres voor vragen of afmelding:  dagtochten@svvelsen.nl
Bankrekening SVV: NL10 RABO 0308 6005 25
Secretariaat: Margret de Graaf, Binnenweid 10, 1991EN Velserbroek