Dagtocht Texel 12-4-2023

Deze dagtocht is reeds volgeboekt. De groeiende belangstelling voor deelname aan onze dagtochten geeft aanleiding om te onderzoeken of er in de toekomst een 2e reis een maand later haalbaar is.

Met de veerboot naar Texel

We gaan deze keer met Bakreizen naar Texel.
Aangezien we letterlijk en figuurlijk niet deze veerboot willen missen is er geen tijd om voor de veerboot nog een koffiestop te plannen. De overtocht naar Texel duurt een half uur. U kunt dan even de bus verlaten en op de boot een drankje en versnapering nemen.

Let op: Het dek is uitsluitend per trap bereikbaar, er is geen lift aan boord. Als traplopen niet lukt moet u tijdens de overtocht op het autodek in de bus blijven zitten en deze mag tijdens de overvaart ook niet verlaten worden. De eerste koffie kan dan pas om 11:15 genuttigd worden. Wel 2 met jutterskoek.

Juttersmuseum:

We bezoeken het Maritiem & Juttersmuseum waarbij eigenaren én jutters André Eelman en Judith vd Zee vertellen in geuren en kleuren over alles wat op het strand is aangespoeld. Juttersverhalen met veel humor, zo val je van de ene verbazing in de andere als soms de meest vreemde voorwerpen de revue passeren, dit is absoluut het meest vermakelijke museum van het hele eiland voor touringcargroepen. Tussen de middag een smakelijk broodjes lunch met soep van de dag.

Na de middag rijden we van de omgeving de Koog naar de Cocksdorp en komen langs de waddenzeekant retour en maken we een korte stop van een half uur in het centrum van Den Burg. Daarna rijden we weer naar de boot.

Deze dagtocht kunnen wij aanbieden voor:
Leden KBO en SVV                    € 57,50

Niet-leden                                 € 62,50

08.15 uur IJmuiden, Planetenweg, De Dwarsligger

08.30 uur Santpoort-Noord, plantsoen Naaldkerk, Frans Netscherlaan

08.45 uur Velserbroek, De Hofstede, Aletta Jacobsstraat.
Rond 18:00 uur zijn we weer terug

Let op! de aanmeldprocedure is gewijzigd. Aanmelden via email dagtochten@svvelsen.nl of als het écht niet anders kan, kunt u Margret bellen tel.nr. 06-55847976.
U ontvangt na aanmelding een bevestiging of u mee kan en indien u niet zelf betaald heeft met een betaalverzoek. Na betaling is uw reservering definitief.
Kosteloos annuleren kan tot 5 april.

Gewijzigde aanmelding dagtochten.
Door de groeiende belangstelling voor onze dagtochten en het daar mee gespaard gaande werk, kosten en onregelmatigheden hebben we gekeken hoe we deze procedure iets kunnen vereenvoudigen voor u als deelnemer en voor ons als organisator.

1. Deelnemers die al eens mee geweest zijn hoeven alleen een email te sturen dat ze mee willen en eventuele wijzigingen in hun gegevens. Heeft u een huisgenoot dan is het mogelijk en wenselijk dat u deze in uw mail mee opgeeft (voor de echtparen en samenwonende op een zelfde adres)

2.  Nieuwe deelnemers vragen wij wel om of een formulier in te vullen of alle gegevens via email naar ons te sturen.
De nieuwe deelnemers moeten in de mail vermelden:
• Naam, Voorletters, Roepnaam
• Volledig adres
• Email adres
• Telefoon, indien aanwezig zowel vast als mobiel
• Of u lid bent van SVV, KBO of geen lid
• Opstapplaats

Mocht u ook een opgaaf voor een medereiziger (max.1) doen graag dezelfde gegevens voor deze persoon vermelden en of deze medereiziger zelf betaald of dat de aanmelder dit verzorgt.

Na aanmelding per mail ontvangt u per mail een bevestiging dat uw aanmelding is ontvangen en of u mee kunt. Verzoek is om de betaling pas te doen als uw deze bevestiging heeft gehad.
Bent u niet digitaal vaardig genoeg en heeft u geen kinderen of kleinkinderen om u hier mee te helpen dan kunt u contact opnemen met Margret telefoonnummer 06-55847976.
U bent verzekerd van een plaats nadat u een bevestiging heeft ontvangen en wij de betaling hebben ontvangen.
Belangrijke gegevens:
Email adres voor aanmelding:  dagtochten@svvelsen.nl
Bankrekening SVV: NL10 RABO 0308 6005 25
Secretariaat: Margret de Graaf, Binnenweid 10, 1991EN Velserbroek