Toelichting op inschrijvingen:

Varen op Sneekermeer woensdag 12 juni

Ervaar de Friese meren in stijl. In de gezellige watersportplaats Sneek, met haar beroemde waterpoort, stapt u aan boord van de comfortabele boot van Rederij Van der Werf voor een ontspannende vaart. Door de grote panoramaruiten heeft u een perfect uitzicht op het Sneekermeer. Het panorama dat aan u voorbij trekt, is afwisselend. Op het ene moment ziet u de watervogels tussen het riet en op het andere moment komt er een zeilboot of skûtsje voorbij met een wapperende Friese vlag. Er is uiteraard gelegenheid om nog een Friese lekkernij te kopen en mee naar huis te nemen.

Dagprogramma:

10:15  Beachclub NU in BIDDINGHUIZEN

Hier houden we de koffiestop en uiteraard met gesorteerd gebak.
Bij Restaurant Beachclub NU krijgt u direct het relaxte vakantiegevoel. Geniet van het prachtige uitzicht met aan de ene kant het Veluwemeer en aan de andere kant de Flevopolder. Ons restaurant heeft één van de meest mooie uitzichten in de regio Elburg, Harderwijk en Kampen.

12:15 uur bij Partycentrum ’t Haske Joure in JOURE

Hier stoppen we voor een koffietafel met soep en kroket.
Het Haske is al meer dan 50 jaar het partycentrum van Joure.
Jaarlijks worden er veel evenementen gehouden en een busgezelschap moeten ze dus ook wel goed kunnen ontvangen.

14:00 uur bij Rederij Van der Werf in SNEEK

Een korte kennismaking met de Friese wateren tijdens deze rondvaart van 2 uur. Vanuit het centrum van Sneek over de Houkesloot naar het Sneekermeer. In de zomermaanden zijn hier regelmatig zeilwedstrijden wat voor extra dynamiek op het water zorgt. Het Sneekermeer is één van de grotere Friese meren en door zijn diepte is het een ideaal meer voor zeilwedstrijden. Het bekendste zeilevenement dat hier plaats vindt is de Sneekweek.

Het schip is naar de eisen van deze tijd gebouwd en zowel binnen als buiten mag u veel luxe, comfort en gemak verwachten. De ‘Toerist VI’ beschikt over 3 ruime salons en is rondom voorzien van grote panorama ramen, waardoor u vanuit alle ooghoeken een mooi uitzicht heeft over het water.

Deze dagtocht is inclusief:

• Koffie met gesorteerd gebak
  • Koffietafel met soep en kroket
  • Vaartocht van 2 uur

We kunnen deze tocht aanbieden voor:

• Leden van SVV:    € 60,00
  • Niet-leden:          € 65,00

Opstapschema:

08:30 uur De Moerberg, Zuiderkruisstraat 74, 1973 XM IJmuiden
08:45 uur plantsoen Naaldkerk, Frans Netscherlaan Santpoort-Noord
09:00 uur Wijkcentrum De Hofstede, Aletta Jacobsstraat, Velserbroek
We zijn omstreeks 18:00 uur weer terug in Velsen.