Moerastocht Weerribben Woensdag 21 september 2022

Genieten van de Hollandse natuur

Een wereld van vogels, kikkers, vlinders en libellen, zo kunnen we het beste het natuurreservaat de Weerribben omschrijven. De visotter leidt in plassen en sloten een verborgen bestaan. Het wateroppervlak is bezaaid met gele plomp en af en toe een waterlelie, die in de zomermaanden veel bloeien. Een labyrint van moerasbossen, slootjes, plassen en meren omgeven door hoge rietkragen en bloemrijke hooilanden. Vele bijzondere plantensoorten, vissen, vogels en reptielen voelen zich hier als een vis in het water.

Met een speciaal voor dit gebied gebouwde rondvaartboot gaan we in de Weerribben op avontuur. Van het kleurrijke schouwspel dat u wacht in dit ongerepte natuurgebied zult u ademloos genieten.

Tijdens de vaartocht krijgt u, geheel in stijl, een rietsniederslunch aangeboden. Deze bestaat uit 2 belegde broodjes, een krentenbol, fruit en 2x koffie of thee.
Onderweg naar Ossenzijl stoppen we in Biddinghuizen voor koffie met gebak.
Deze dagtocht kunnen wij aanbieden voor:
Leden  van KBO en SVV :      € 45,50
Niet-leden betalen:  € 50,50

Wij kunnen 52 personen meenemen op deze dagtocht en Vol is Vol!

08.30 uur IJmuiden, Planetenweg De Dwarsligger

08.45 uur Santpoort-Noord, plantsoen Naaldkerk, Frans Netscherlaan

09.00 uur Velserbroek, Aletta Jacobsstraat, De Hofstede .

U kunt zich aanmelden via dit machtigingsformulier :
Download het formulier

Vul het in

Mail het ingevulde formulier (als bijlage) naar valkaj6@gmail.com

Printen kan ook en dan opsturen of inleveren bij:
Ans Valk Pruimenboomplein 49 1971 RE IJmuiden

Inleveren en/of hulp bij invullen: Tijdens klaverjassen op de vrijdagmiddag in Dorpshuis Het Terras bij Ans Valk.

In verband met de reserveringen voor de tocht sluit de aanmelding uiterlijk op 16 september of zoveel eerder als het aantal van 52 is bereikt.