Yvonne Struiken

Yvonne Struiken geeft gastles bij Studiekring Velsen

Studiekringen IJmuiden en Velserbroek nodigen alle geïnteresseerden uit voor een boeiende gastles van Yvonne Struiken over het Koloniaal verleden.
Een studiekring biedt een succesvolle combinatie van ontmoeten, ervaringen delen en nieuwe ontdekkingen doen in een groep van 10-15 personen. Bij een studiekring gaat het meer om een nieuwsgierige verkenning van nieuwe onderwerpen dan om diepgaande studie, maar het helpt zeker de geest actief te houden. Bij Bibliotheek Velsen zijn twee studiekringen actief. Voor een gezamenlijke sessie hebben ze Yvonne gevraagd een gastles te verzorgen en ook jij bent uitgenodigd om deel te nemen

Yvonne Struiken

Yvonne Struiken, bekend om haar inzichten en verhalen over slavernij, zal tijdens deze gastles proberen verandering te brengen in de manier waarop we met elkaar omgaan. Haar persoonlijke verhalen en ervaringen bieden waardevolle inzichten in de impact van culturele verschillen en het belang van begrip en respect.
“Ik ben mijn gastlessen begonnen in 2022 in samenwerking met Bureau Discriminatiebestrijding Kennemerland en de Provincie Noord-Holland,” zegt Yvonne Struiken. “Als jong meisje ben ik niet altijd met open armen ontvangen in Nederland, maar juist deze ervaringen hebben mijn belangstelling aangewakkerd om meer inzicht te krijgen in hoe culturele verschillen kunnen leiden tot misverstanden.”

De gastles van Yvonne Struiken over het Koloniaal verleden is gratis toegankelijk, maar aanmelden is noodzakelijk. De open Studiekring vindt plaats op 11 maart 2024, van 14:00 tot 16:00 uur in de Bibliotheek IJmuiden. Voor meer informatie en aanmelden kun je contact opnemen met de balie van de Bibliotheek Velsen.

Vanaf 1 juli 2023, Keti Koti tot 1 juli 2024 herdenken en vieren we het 150 jarig jubileum van
de afschaffing van slavernij in Nederland. In de Bibliotheek besteden we aandacht aan dit thema door aandacht voor onze collectie over dit onderwerp en verschillende activiteiten. Op deze pagina lees je meer.