Dagtocht 24 maart Hilvarenbeek

Hoera! Eindelijk weer een dagtocht!

Senioren Vereniging Velsen organiseert op donderdag 24 maart haar eerste dagtocht van het jaar. Deze gaat naar het Museum Dansant in het Brabantse Hilvarenbeek.

Het museum is in Art Nouveau- en Tuschinski stijl gebouwd en is vol muziek. Als u naar binnen gaat waant u zich in het begin van 1900. In een sfeer die bepaald wordt door prachtige orgels, mahonie, kristal en spiegels beleeft u een programma dat u niet snel zult vergeten. Tijdens de rondleiding maakt u een reis door de tijd en beleeft u de gezellige sfeer van weleer. U maakt kennis met het magistrale Mortier-orgel.
Voor degenen die het museum al kennen is er iets nieuws. De locatie is namelijk uitgebreid met een nostalgische kermis anno 1950. U gaat terug in de tijd, maar nu naar de tijd toen de kermis nog 3 dagen het feest van het jaar was met o.a. het rad van fortuin, cinemascoop, vlooientheater, Brusselse wafels, suikerspinnen enz.
Onderweg naar Hilvarenbeek stopt u met de rolstoelvriendelijke touringcar voor koffie met gebak. In het museum krijgt u een lunch aangeboden

Voor een indruk van wat er in het museum te zien is kunt U hier even rondkijken:
Museum Dansant  (Draaiorgel Museum) en voor een impressie van het Kermismuseum: Hier

Kosten:
Deze dagtocht kunnen wij u aanbieden voor de ledenprijs van € 51,50 en niet-leden betalen € 56,50.
Dit is inclusief entree museum, busreis, koffie met gebak, lunch, portie poffertjes, suikerspin, drankje en wafel.

08.30 IJmuiden, Planetenweg De Dwarsligger
08.45 Santpoort-Noord, Het Terras
09.00 Velserbroek, De Hofstede grote parkeerplaats Vestingplein.
Ongeveer rond de klok van 18:00 uur bent u weer thuis.

Inschrijving:
De betaling geschiedt via eenmalige incasso. Contant betalen wordt niet geaccepteerd.
U kunt zich aanmelden d.m.v dit Aanmeldformulier (downloaden via website, invullen en inleveren of opsturen)
Bij de Dwarsligger,Het Terras en De Hofstede  liggen ook inschrijfformulieren.

Inschrijfformulieren moeten voor 18 mrt. ingeleverd of opgestuurd worden naar het secretariaat:
Margret de Graaf Binnenweid 10  1991EN  Velserbroek
Email:  secretaris@svvelsen.nl
Voor informatie of vraagjes bel  Margret 06-55847976.