Dagtocht Rotterdam 15-2-2023

Woensdag 15 Februari 2023

Vanwege de grote belangstelling is het niet meer mogelijk om aan te melden.
Vol=vol ondanks een grotere bus voor 63 personen.

Maak kennis met Rotterdam op deze afwisselende manier. Wij bekijken eerst de skyline van Rotterdam vanaf het water en na de lunch bekijken we Rotterdam in Madurodam stijl.

Programma:
10:30 uur bij River Cruise Rotterdam in Rotterdam
Rondvaart 1.5 uur met koffie en gebak
12:15 uur bij Drijvend restaurant De Zwarte Zwaan in Rotterdam
Koffietafel met kroket (buffet)
14:00 uur bij Miniworld Rotterdam in ROTTERDAM
groepsentree 65+
Terug in Velsen: +/- 18:00

Rondvaart Havens Rotterdam

Rivercruise:
Ben je geïnteresseerd in de grote zeehavens van Rotterdam? Dan is deze speciale Havenrondvaart een must-do!
Stap aan boord voor een rondvaart van 1,5 uur waarbij een live guide je alle ins en outs vertelt over de containerschepen, de overslaghavens, de geschiedenis en het heden. De vaart start in de Parkhaven onder de Euromast. We passeren de Sint Jobshaven, de Waalhaven, de Rotterdamsche Droogdok Maatschappij met o.a. de Onderzeebootloods, de Maashaven met het bekende cruiseschip ss Rotterdam, de Rijnhaven met Hotel New York waar vroeger de Holland Amerika Lijn gehuisvest was en nog een stukje langs de skyline. Deze vaart moet je beleefd hebben tijdens jouw verblijf in Rotterdam!

Restaurant De Zwarte Zwaan

Maak van uw uitje een beleving bij restaurant De Zwarte Zwaan met spectaculair uitzicht op de Maas.
Het restaurant is gelegen aan de Parkhaven tegenover de Euromast (Parkhaven 9).
Restaurant De Zwarte Zwaan is de ultieme locatie voor groepen. Door de bijzondere inrichting maar ook door de ongedwongen sfeer.

Miniworld Rotterdam:

Er wacht een hele wereld op jou…
Miniworld Rotterdam biedt een verrassend dagje uit. Hier is voor iedereen wel wat te beleven. Kom langs en ontdek ruim 650 m2 van deze prachtige en adembenemende miniatuurwereld. Sfeervolle en uitgestrekte polderland- schappen worden afgewisseld met de moderne en historische architectuur van ons “Rotterdam in miniatuur”, inclusief de grootste overdekte miniatuurhaven van Europa. Kijk goed en ontdek de vele opmerkelijke details en verhalen van deze unieke wereld. Je komt tijd en ogen tekort!

Let op… in Miniworld Rotterdam duurt een dag maar 24 minuten. Voor je het weet wordt het nacht en fonkelen duizenden lampjes in het donker. Als de dag weer aanbreekt, ontwaken de 27.000 inwoners en komt de wereld tot leven. Overal snellen treinen naar hun bestemming. Vrachtwagens brengen hun lading naar de grootste miniatuurhaven van Europa… alles is in beweging!
Eén ding verandert nooit: het weer is hier altijd prachtig, want Miniworld is een binnenattractie!

Helaas ontkomen wij met onze dagtochten ook niet aan de inflatie.
Deze dagtocht kunnen wij aanbieden voor:
Leden KBO en SVV                    € 69,50

Niet-leden                                 € 74,50

Opstapschema:

08.30 uur IJmuiden, Planetenweg, De Dwarsligger

08.45 uur Santpoort-Noord, plantsoen Naaldkerk, Frans Netscherlaan

09.00 uur Velserbroek, De Hofstede, Aletta Jacobsstraat.
Rond 18:00 uur zijn we weer terug

U kunt zich aanmelden via dit machtigingsformulier.

• Download het formulier
  • Vul het in
  • Mail het ingevulde formulier (als bijlage) naar de secretaris
  • Printen kan ook en dan opsturen of inleveren bij de secretaris:
    Margret de Graaf Binnenweid 10 1991 EN Velserbroek
  • Inleveren van het ingevulde formulier kan ook bij Ans Valk op vrijdagmiddag in Het Terras tijdens het klaverjassen.

* Aanmelding sluit op woensdag 8 februari.
    * Annuleren van de inschrijving kan tot 8 februari zonder kosten.